Rallyresultat

Här kommer en till uppdatering! 🙂

narribloggNarri har varit ut och tävlat Rally lydnad, i Finland, och det resulterade i två godkända rundor, på deras tävlingsdebut! Så bra jobbat!!

Nu har 7 av valparna varit ut och visat upp sig på tävlingsplanen med fin fina resultat! Så roligt, och de är bara bebisar än, så ser fram emot framtiden!

Till helgen väntar en valpträff för Takida kullen, 8 av valparna kommer, det blir såååå roligt att träffa alla igen!!! Då ska det spåras och lydas!

Jag är enormt nöjd med hur denna kullen har utvecklats, dels så har de förvaltas på ett bra sätt i deras nya hem, men en del är även genetiskt. De är trygga och nyfikna, de flesta är öppna och sociala, några är lite mer reserverade, men inte så att det stör.
De är enormt lättarbetade, lättbelönade, och fokuserade i arbetet. Några har fått Takidas intensitet (på gott och ont) och några är mer som Pubi (och Turbo) av den lite mer ”traktor” typen 🙂
Finns inget jag skulle vilja ändra på Trøkk som var den valp jag valde till slut, han går från 0-100 på 0,2 sekunder, och lika snabbt in i stadga igen. Det är roligt att gasa, men nu måste vi börja hitta balansen, och inte bara gasen 🙂

Nya tankar och planeringar kring avel pågår, och jag kommer mest troligt att para Takida till våren, hon löper om ca 5 mnd. Anledningen är att dessa valpar är så jäkla bra! Visst, det finns risker, och några saker har dykt upp i hennes första kull, men det har även kommit fram väldigt bra saker, som behövs i rasen, bland annat den mentala biten. De fyra som har gjort MH har inget eller väldigt lite aggressioner, väldigt nyfikna och orädda. Det är 8 som inte gjort MH, men det jag har sett och träffat är jag väldigt nöjd med!

Så, då har jag bloggat igen 🙂 På återseende!

Kommentera

